Teknoloji Yol Haritası

Akademik süreçlerin efektif bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacı BSM tarafından, her akademik yılın sonunda bir sonraki akademik yıl için, Teknoloji Yol Haritası çalışması yürütülür. Uluslararası kurumlar ISTE ve Common Sense tarafından yayınlanan uygulamalar öncelikli olarak değerlendirilir ve belirtilen kategoriler doğrultusunda bir dağılım yapılır.

  • Operasyonel 
  • Öğretim 
  • İçerik 
  • Üretkenlik 
  • Değerlendirme 

Süreç içinde; değişen ihtiyaçlar, istek ve öneriler dikkate alınarak güncellemeler yapılabilir, bu güncellemeler her yılın başında paylaşılır. Teknoloji Yol Haritası kapsamında yürütülen çalışmalar:

Rol ve Sorumluluklar

Akademik Kadronun Rol ve Sorumlulukları

Hisar Okulları akademik kadrosu için teknoloji kullanımı konusunda yetkinlik, standart ve yönlendirmeleri kapsayan Akademik Kadro için Teknoloji Standartlarının takip edilmesi önemlidir.

Akademik Kadro Teknoloji Standartları 

Hisar Okulları akademik kadrosu teknoloji entegrasyonu konusunda rol ve sorumlulukları aşağıdaki dosyada belirtilmiştir.

Akademik Kadro Rol ve Sorumlulukları

Öğrencilerin Rol ve Sorumlulukları

Uluslararası Eğitim Teknolojileri Topluluğu / International Society for Technology in Education (ISTE) öğrencilerin farklı rollerini aşağıdaki gibi tanımlamıştır.

Güçlü Öğrenen: Öğrenciler bilimin ışığı doğrultusunda teknolojiden yararlanarak hedeflerini seçerken o hedefleri başarırken ve örneklerken süreçte etkin bir rol oynarlar. 

Dijital Vatandaş: Öğrenciler iletişim içindeki dijital dünyada yaşamanın, öğrenmenin ve çalışmanın haklarını, yükümlülüklerini ve olanaklarını bilirler ve güvenli, yasal ve etik biçimde davranırlar ve bu tür davranışa örnek olurlar. 

Bilgiyi Yapılandıran: Öğrenciler birçok kaynağı dijital araçlarla eleştirel bir şekilde araştırarak bilgiyi yapılandırır, yaratıcı ürünler ortaya koyar, kendileri ve başkaları için anlamlı öğrenme deneyimleri oluştururlar. 

Yenilikçi Tasarımcı: Öğrenciler yeni, yararlı veya yaratıcı çözümler bularak sorunları belirlemek ve çözmek için çeşitli teknolojileri kullanırlar. 

Bilişimsel Düşünen: Öğrenciler teknoloji yöntemlerinin çözüm geliştirme ve çözümleri test etme gücünden yararlanarak sorunları anlayacak ve çözecek stratejiler geliştirirler ve kullanırlar.

Yaratıcı İletişimci: Öğrenciler kendi amaçlarına uygun platformları, araçları, formatları ve dijital medyayı kullanarak anlaşılır biçimde iletişim kurarlar ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade ederler.

Global İşbirlikçi: Öğrenciler başkalarıyla işbirliği yaparak, yerel veya global takım çalışmalarına verimli katılarak, dijital araçları bakış açılarını genişletmek ve öğrenimlerini zenginleştirmek amacıyla kullanırlar.

Bu standartlar kapsamında, öğrencilerden kendi öğrenme sorumluluklarını almaları ve bu doğrultuda belirtilen rol ve sorumluluklara uygun davranmaları beklenir. 

Öğrencilerin Rol ve Sorumlulukları

Velilerin Rol ve Sorumlulukları

Velilerin Rol ve Sorumlulukları Eğitim öğrenim sürecinin önemli bir paydaşı olarak velilerimizin göstermiş oldukları işbirliği, destek ve geri bildirimlerin önemini bir kez daha hatırlatmak istiyoruz.

Velilerin Rol ve Sorumlulukları

İdari Kadronun Rol ve Sorumlulukları

Hisar Okulları idari kadrosu için teknoloji kullanımı konusunda yetkinlik, standart ve yönlendirmeleri kapsayan İdari Kadro için Teknoloji Standartlarının takip edilmesi önemlidir.

İdari Kadro Teknoloji Standartları

Hisar Okulları idari kadrosu için teknoloji kullanımı konusunda rol ve sorumlulukları aşağıdaki dosyada belirtilmiştir.

İdari Kadro Rol ve Sorumluluklar