Profesyonel Öğrenme Programları

Hisar Okulları profesyonel öğrenme programları, okulun stratejik planı, misyonu, vizyonu ve değerleri çerçevesinde şekillenir. Profesyonel öğrenme program talepleri okul çalışanından gelebileceği gibi, gelişim alanında yer alan hedeflere ulaşabilmesi için okul, merkez ve bölüm yönetimleri tarafından da oluşturulabilir. Hisar Okulları çalışanları, profesyonel öğrenme programı aldıkları alana göre okul içerisinde eğitim verebilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası kurumlar ile iş birliği içerisinde, alanında uzman ve yetkin Hisar Okulları öğretmenleri, belirlenmiş düzenlemeler çerçevesinde, eğitim ve danışmanlık hizmetleri verebilir.

Ayrıca, okula yeni başlayan çalışanlar için Oryantasyon dönemi profesyonel öğrenme programlarını ve Haziran-Ağustos ayları seminer dönemi akademik ve idari kadro profesyonel öğrenme programlarının planlanmasını ve yürütülmesini kapsar. Program, PÖMER tarafından yapılan ihtiyaç analizi, bölüm toplantıları ve okul yönetimleri ile yapılan görüşmelerin sonucunu yansıtır. 

Temel Profesyonel Öğrenme Programları
Okulun akademik ve idari bütün bölümlerini kapsayacak şekilde oluşturulmuş ve stratejik plan çerçevesinde yapılandırılmış, sürekliliği planlanan eğitimlerdir. 

A. Lisansüstü Eğitim Programları
  • Doktora ve Yüksek Lisans Programları

Okulun iş birliği içerisinde çalıştığı üniversitelerin lisansüstü eğitim programları ile katılımcıların alanları ile ilgili kendilerinin bulduğu ve okulun kısmi olarak desteklediği farklı üniversitelerdeki programları kapsar. 

2015 yılından itibaren iş birliği içerisinde çalıştığı State University of New York (SUNY)  Çok Disiplinli yüksek lisans programı ve 2019 yılından itibaren katılımcıların olduğu MEF Üniversitesi Öğrenme Bilimleri yüksek lisans programı bu gruba girer.

B. Sertifika Programları

Üniversitelerin veya alanında bilinen kurumların uzun dönemli eğitimlerini kapsar. Sertifika programları, iş birlikli projeler ve okulumuzun misyon ve vizyonu doğrultusunda kurumsal  talep ve ihtiyaçları desteklemeye yönelik müfredat geliştirme eğitimleri bu alana girer.  

  • Columbia Üniversitesi CPET eğitimleri, ortak program oluşturma ve diğer  ve iş birlikli  projeler
  • Okul yöneticileri için PTC programları
  • Okul Yöneticileri için Harvard GSE İleri Düzey Eğitim Liderliği ve diğer bazı HGSE programları
  • Phillips Exeter Academy profesyonel öğrenme programları 
  • ECIS profesyonel öğrenme programları
  • Küresel Okullar Savunucuları Programı
  • College Board – Advanced Placement (AP) Programları
  • Understanding by Design (UbD) Eğitimleri
  • TeacherX öğretmen eğitimi platformu
  • Coursera online eğitim platformu
C. Eğitim Teknolojileri Eğitimleri

Bilişim Stratejileri Merkezi tarafından belirlenen gereklilik ve standartları kapsayan ve okul çalışanlarının sahip olması gereken dijital beceriler ve teknolojinin eğitim ortamlarına entegrasyonunu içeren eğitimlerdir. Ayrıca eğitim teknolojileri alanında ulusal ve uluslararası konferans, seminer ve çalıştayları kapsar. 

Yapay zeka çalıştayları, BETT gibi  konferanslar bu gruba girer. 

D. Fab Academy Çalışmaları

Bilgi gelecek.

E. Çocuk Koruma Eğitimleri

Okulun stratejik planı ile uyumlu bir şekilde her sene yeni başlayan çalışanlara ve akademik, idari kadrolara verilen eğitimleri, çocuk koruma kurulunun süpervizyonluklarını ve bu alandaki alınan tüm danışmanlık ihtiyaçlarını kapsar.

F. Yurt Dışı Üniversite Danışmanlığı

Yurtdışı üniversite danışmanlık ofisinin sene içerisinde katılması gereken eğitim ve konferansları kapsar. CIS Global Forum on International Admission and Guidance ve International Association for College Admission Counseling Conference (ACAC) bu gruba girer.

G. Dil Eğitimleri

Ulusal çalışanlar için Türkçe, uluslararası çalışanlar için düzenlenen İngilizce dil kurslarını kapsar. Okulun ihtiyaçları kapsamında 2 yılda bir sunulabilir. 

H. İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimleri

Sağlık ve güvenlik konularında alınması gereken eğitimleri kapsar. (İlk yardım, AKUT vb.) Eğitimleri bütün okul alabileceği gibi sadece bazı gruplara da açılabilir.

Kademe Odaklı Yapılandırılmış Profesyonel Öğrenme Programları

Okulların kendi hedeflerine ve önceliklerine göre belirledikleri gelişim alanlarına çözüm olacak profesyonel öğrenme programlarıdır.

A. Konu ve Yetkinlik Odaklı Eğitimler

1. Akademik Gelişim Programları

Okulların bir bütün olarak veya bazı bölümlerin birlikte veya sadece tek bir bölüm olarak, alanında uzman kişi veya kurumlardan aldıkları, uygulama ve geri bildirim tabanlı danışmanlık ve süpervizyonluk eğitimlerini içerir.  Konu bazlı ya da  genel olarak müfredat çalışmalarının gözden geçirilmesi şeklinde de olabilir. Belirli bir dönemi kapsayabilir veya uzun bir sürece yayılmış olabilir. 

2. Sosyo-Duygusal Gelişim Programları

Okulların bir bütün olarak veya bazı bölümlerin birlikte veya sadece tek bir bölüm olarak, alanında uzman kişi veya kurumlardan aldıkları, uygulama ve geri bildirim içeren, sosyo-duygusal tabanlı  alan çalışmalarını içerir. Belirli bir dönemi kapsayabilir veya uzun bir sürece yayılmış olabilir. 

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümümüzün ve tüm okullarımızdan öğretmenlerimizin alanında uzman kişilerden öğrenci gelişimiyle ilgili aldıkları ve akademik yıl boyunca süren süpervizyonluklar, vaka çalışmaları bu gruba girer. 

B. Konferans, Seminer ve Çalıştaylar

PÖMER ihtiyaç analizlerinde ön plana çıkmış konuları, okulun güncel stratejik hedeflerine hizmet edecek konuları, eğitimleri, konferans, seminer ve çalıştay katılımlarını kapsar.  Alanında ileri öğrenme, uzmanlaşma ve profesyonel ağ oluşturma hedeflerini kapsayan bu çalışmalar, kurum içi ya da kurum dışı kaynaklarla organize edilebilir. 

Hedef Grup Profesyonel Öğrenme Programları

Aynı veya farklı akademik ve idari bölümlerden çalışanların bir araya gelerek alan içi veya alan dışı bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik aldıkları eğitimlerdir.

A. Konferans, Seminer, Sempozyum ve Çalıştaylar

PÖMER ihtiyaç analizlerinde ön plana çıkmış konuları ve eğitim alanında düzenlenen konferans, seminer ve çalıştay katılımlarını kapsar.  Alanında ileri öğrenme, uzmanlaşma ve profesyonel ağ oluşturma hedeflerini kapsayan bu çalışmalar, kurum içi ya da kurum dışı kaynaklarla organize edilebilir.

B. Disiplinler ve Bölümler Arası Çalışmalar

Aynı veya farklı akademik ve idari bölümlerden çalışanların bir araya gelerek alan içi veya alan dışı bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik  aldıkları eğitimlerdir.

Bireysel Profesyonel Öğrenme Programları

Çalışanların kendileri için belirledikleri profesyonel gelişim hedefleri doğrultusunda aldıkları eğitimlerdir. Okul çalışanlarının bireysel başvurularını, yöneticileri tarafından yönlendirilen, önerilen ve ihtiyaçlar doğrultusunda oluşan bireysel eğitim taleplerini kapsar.

Profesyonel Öğrenme Toplulukları

Akademik, idari ve sosyo-duygusal alanlarda, çalışanların birbirine destek olduğu,  birbirinden öğrendiği yapılandırılmış profesyonel öğrenme ortamları ile Hisar Okullarının ulusal ve uluslararası kurumlara sunduğu eğitimlerdir.  Ulusal ve uluslararası eğitimciler için öğrenme ve uygulama topluluklarının faaliyet alanı bu başlık altında yer alır. Araştırmaya dayalı fikirlerin pratik uygulamaları, eylem araştırmaları ve diğer araştırma çalışmalarını da içerir.

Okul İçi Uygulama ve Öğrenme Toplulukları

Eğitici eğitimi almış, bu alanda yetişmiş ve yetkinlik alanı ile ilgili  kolaylaştırıcılar tarafından verilen eğitimler bu grupta yer alır. Yüz yüze, online ve hybrid olarak planlanabilir.

Rehberlik ve Psikolojik Bölümü belirli aralıklarla veli semineri yaparlar ve veli bültenleri hazırlarlar. Çalışanlarla bireysel destek görüşmeleri, ihtiyaç duyulan konularda grup eğitimleri, öğretmenler için yazılmış makaleler de ayrıca bu başlık altındaki eğitim çalışmaları içerisindedir.

Alınan eğitimlerin okul topluluğuyla paylaşılması, öğrenme ortamlarına döndürülmesi için yapılan çalışmalar da bu grupta yer alır. “Hisar Okullarında Sürdürülebilirlik” eğitimleri, akademik kadroyu bir araya getiren ve ders tasarımlarının paylaşıldığı “Birlikte Güçlüyüz” organizasyonu bu alandaki etkin ve başarılı örneklerdir.

Okul Dışı Uygulama ve Öğrenme Toplulukları

Eğitici eğitimi almış, bu alanda yetişmiş ve yetkinlik alanı ile ilgili  kolaylaştırıcılar tarafından, ulusal ve uluslararası eğitim topluluklarına verilen eğitimler ve danışmanlıklar bu grupta yer alır.

Yüz yüze, online ve hibrit olarak planlanabilir. Kurumların ve kişilerin hedefleri doğrultusunda, alanında uzman eğitimcilerimiz tarafından oluşturulan, etkinliği kanıtlanmış yoğun ve uzun eğitimlerin daha kısa uyarlamalarını da kapsar.

Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları

Hisar Okulları Profesyonel Öğrenme Merkezi, akademik ve idari süreçlere katkı sağlamak amacıyla okul içi ve okul dışı araştırma ve geliştirme faaliyetleri yürütmektedir. Bu çalışmalar, eğitim-öğretim süreçlerinin iyileştirilmesi, yenilikçi uygulamaların geliştirilmesi ve veri üretiminin desteklenmesi hedefleri doğrultusunda şekillenmektedir. 

Eylem araştırmaları özellikle öğretmenlerin profesyonel öğrenmesi ile eğitim uygulamalarını iyileştirmede etkili bir araç olarak öne çıkar. Merkez, okul çalışanlarını eylem araştırmaları ve diğer araştırma-geliştirme projelerine aktif olarak katılmaya teşvik ederek, onların öğrenme ortamlarına katkı sunmalarını ve özgün üretim süreçlerine dahil olmalarını destekler. Eylem araştırmaları, öğretmenler, yöneticiler ve akademik birimler tarafından yürütülen, doğrudan eğitim uygulamalarına yönelik sistematik incelemeleri kapsar. Öğretmenlerin doğrudan sınıf ortamında uygulamalarını gözlemleyip dönüştürmelerine olanak tanır ve sürekli öğrenme sürecinde eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerini teşvik eder. Bu sayede öğretim süreçleri veriye dayalı olarak değerlendirilir, yenilikçi uygulamalar geliştirilir ve sürdürülebilir iyileştirmeler sağlanır.

Araştırma ve geliştirme faaliyetleri, alanında uzman kişiler, ulusal ve uluslararası eğitim kurumları, üniversiteler, okul yönetimleri, akademik merkezler ve diğer ilgili birimlerle disiplinlerarası iş birliği içinde yürütülmektedir. Bu iş birlikleri aracılığıyla yenilikçi eğitim modelleri, dijital öğrenme ortamları ve pedagojik yaklaşımlar geliştirilir, pilot uygulamalar gerçekleştirilir, elde edilen veriler doğrultusunda süreçler izlenir ve sistematik bir şekilde raporlanarak eğitim alanına katkı sağlanır.

Hisar Okulları Profesyonel Öğrenme Merkezi, bilimsel araştırma ve eylem araştırmalarını bir araya getirerek, eğitimde sürdürülebilir gelişimi destekleyen projeler üretmeye, kurumun akademik ve idari yapısına stratejik katkılar sunmaya ve araştırma kültürünü daha da zenginleştirmeye devam edecektir.