Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi

Hisar Okulları’nda, K12 Psikolojik Danışma ve Rehberlik Merkezi olarak sunduğumuz tüm çalışmalarda en yüksek etik ve gizlilik standartlar gözetilir. Çalışmalarımız yalnızca öğrencileri değil, aynı zamanda velileri, öğretmenleri, çalışanları ve geniş okul topluluğunu destekleme hedefine dayanır.  Öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsenir ve her bireyin güvenli, saygılı ve gizliliğe dayalı bir ortamda rehberlik desteği alması sağlanır. Etik ilkelere bağlı kalınarak, kişisel gizlilik  korunurken aynı zamanda tüm paydaşlar arasında açık ve anlamlı iletişim teşvik edilir. Merkezimizde, öğrenciler, aileler, eğitimciler ve okul çalışanlarıyla iş birliği içinde çalışarak bireysel ve grup danışmanlığı, önleyici programlar ve gelişimsel rehberlik hizmetleri sunulur. Bütüncül ve kapsayıcı bir yaklaşımla, tüm öğrenme topluluğunun iyi oluş haline katkıda bulunarak, herkes için destekleyici ve gelişime açık bir ortam oluşturulması hedeflenir.

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi - Ekibimiz

Eylül Şarman
PDR Uzmanı
Okulöncesi 4-5 yaş, 5-6 yaş

E-posta 

Kübra Kocakale
PDR Uzmanı
1. Sınıf

E-posta 

Mert Can Demircan
PDR Uzmanı
2. Sınıf

E-posta 

Sena Bekar
PDR Uzmanı
3. Sınıf

E-posta 

Dilek Cömert
PDR Uzmanı
4. Sınıf

E-posta 

Fatma Pektaş Selami
İlkokul kaynak oda öğretmeni

E-posta

Buse Duranoğlu
PDR Uzmanı
5. Sınıf

E-posta 

Hazal Günaltay
PDR Uzmanı
6. Sınıf

E-posta 

Berrak Akagündüz
PDR Uzmanı
7. Sınıf

E-posta 

Burcu Kıranlar
PDR Uzmanı
8. Sınıf

E-posta 

İclal Yılmaz
PDR Uzmanı
9. Sınıf

E-posta 

Melih Gürkan
PDR Uzmanı
10. Sınıf

E-posta 

Gizem Özfuttu
PDR Uzmanı
Hazırlık ve 12. Sınıf

E-posta 

İrem Ege Tuğcu
PDR Uzmanı
11. Sınıf

E-posta 

Emre Aydın
PDR Uzmanı

E-posta 

 

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi - Çalışmalarımız

Hisar Okulları, her öğrencinin akademik ve psiko-sosyal ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kapsayıcı ve sorumlu bir psikolojik danışmanlık programı sunar. Bu program kapsamında bireysel ve grup danışmanlığı hizmetleri sağlanarak öğrencilerin kişisel gelişimleri desteklenir, farklı bilişsel ihtiyaçlar tespit edilip geliştirilir ve mesleki farkındalık kazandırılır. Mesleki rehberlik çalışmalarıyla öğrencilerin kariyer planlamalarına yönelik bilinçlenmeleri sağlanırken, sınıf rehberlik çalışmaları ve oryantasyon programları ile eğitim süreçlerine daha sağlıklı bir şekilde uyum sağlamaları hedeflenir. Öğrenci tanıma çalışmaları, testler, envanterler ve gözlemler yoluyla gerçekleştirilir ve bireysel ihtiyaçlar belirlenip buna yönelik destek sunulur.

Veli işbirliği, bireysel görüşmeler, sınıf düzeyinde gerçekleştirilen toplantılar, atölye çalışmaları ve bilgilendirme oturumları ile güçlendirilir. Özel ihtiyacı olan öğrenciler için öğretmen destek grupları oluşturularak bireysel destek mekanizmaları hayata geçirilir. Öğretmenler, hedef ve kazanımlara ulaşmada materyaller ve sınıf içi etkinliklerle desteklenir, ayrıca öğretmenlerle takım çalışmaları yapılarak sürece bütüncül bir yaklaşım getirilir. Okul psikolojik danışmanlığı ile ilgili bilgilendirmeler okul bültenleri, panoları ve web sayfası aracılığıyla paylaşılır, böylece okul topluluğunun her bireyi rehberlik hizmetlerine erişim sağlayabilir.

Hisar Okulları, Çocuk Koruma Politikası’nı benimseyerek önleyici çalışmalar yürütür ve gerektiğinde müdahale planları oluşturur. Açık kaynak politikası çerçevesinde faydalı içerikler SELF aracılığıyla erişilebilir hale getirilir ve geniş bir destek ağı oluşturulur. Okul öncesinden 12. sınıfa kadar olan tüm öğrencilere hizmet veren Hisar Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi, gizlilik ve güven ilkelerine bağlı olarak çalışır ve öğrencilerin her konuda yargılanmadan, koşulsuz kabul edilerek dinlenmesini sağlar. Açık ve dürüst iletişimi teşvik eden bu merkez, yalnızca sorun yaşandığında değil, her türlü paylaşım için güvenilir bir ortam sunarak psikolojik danışmanlığın hayatın içinde bir destek alanı olduğu mesajını verir.

Hisar Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezi çatısı altında, çift dile sahip ve yüksek lisans derecesine sahip 16 uzman görev alır ve disiplinler arası işbirliği doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. Öğrenci gelişimi etik kurallar çerçevesinde takip edilir ve gerekli durumlarda öğrenci bilgileri seviyeler arasında paylaşılır. Her öğrenciye ulaşmak ve onların gelişim süreçlerine rehberlik etmek yıl boyunca öncelikli hedefler arasında yer alır.

PreK-12 bütünlüğü içinde, her seviyede öğrenmeyi desteklemek, öğrencilerin çalışma alışkanlıkları edinmelerini sağlamak ve gelişim alanlarını belirleyerek bir plan dahilinde gerekli desteği sunmak temel sorumluluklar arasındadır. Aynı zamanda, öğrencilerin temel değerleri ve alışkanlıkları kazandıkları ailelerini tanımak, öğrenci faydası gözetilerek çeşitli konularda iş birliği yapmak ve onlara rehberlik sağlamak büyük bir önem taşır.

Bültenler

 

Bültenler

Sosyal Becerilerin Etkisi: Bireyden Topluma

Sınırlar – Aralık 2022

Bilişsel Aşırı Yüklenme – Haziran 2024

Umursamazlık – Kasım 2022

Bilişsel Temelli Öğrenme – Nisan 2024

Mayıs 2022

Tutumlarımın Çocuğuma Etkisi – Şubat 2024

Mart 2022

Netiquette – Kasım 2023

Şubat 2022

Yaza Girerken – Haziran 2023

Aralık 2021

Güvenlik Duygusunun Desteklenmesi – Mart 2023

 

 

 

 

Makaleler
Makaleler
Güvenlik Duygusunun Desteklenmesi Sosyo Duygusal Öğrenme
Deprem Sonrası Ruh Sağlığını Korumanın Yolları
Dışarıdan İçeriye, İçeriden Dışarıya Sınırlar Yine, Yeni, Yeniden Evdeyiz
Günümüz Çocuk ve Gençlerinde Umursamazlık Yeni Normal, Yeni Düzen
Çocuklar İçin Doğal Bir İyileşme Yolu: Sanat Sağlıklı Beslenme
Ayrımcılık Kendi Başına Kalma

 

Kaynaklar
Okulöncesi İlkokul Ortaokul Lise

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Akademik Yıl Bazlı Çalışmalar

 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezimizin 2024-2025 Akademik Yılında gerçekleştirdiği ve planlamakta olduğu çalışmalara bu bölümden ulaşabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

 Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Merkezimizin çalışmaları ile ilgili olarak merak ettiğiniz soruların yanıtlarına bu bölümden ulaşabilirsiniz.