Öğrenci Destek Birimleri

Okulumuzun Mali ve İdari İşler Direktörlüğüne bağlı olarak çalışmalarını sürdüren Öğrenci Destek Birimleri; güvenlik, afet, acil durum risk yönetimi, beslenme, teknik hizmetler, temizlik ve ulaşım konularını kapsayarak, süreçlerin tüm Okul paydaşları için en etkin şekilde yönetilmesini ve geliştirilmesini sağlamaktadır.

Güvenlik

Okulumuzda 19 personel ile hizmet vermekte olan tedarikçi firmanın ISO 9001-2015 / 14001-2015 / OHSAS 18001-2007 / TS 12782 sertifikaları mevcuttur. Kurum binaları iç ve dış mekan olmak üzere 24 saat kapalı devre kamera sistemi ile izlenmektedir. Okul çevresi tel çit ve üzeri korumalı özel tel ile çevrilidir. Gece devriyelerinin özel tur saatleri bulunmaktadır.

Beslenme

Hisar Okulları olarak öğrencilerimizin hijyenik koşullarda üretilmiş yiyeceklerle sağlıklı ve dengeli beslenmesi önceliğimizdir. 

Okulumuzda yemek hizmeti Sardunya Catering tarafından yürütülmekte ve öğünlerimiz kampüsümüzde bulunan tam teşekküllü profesyonel mutfağımızda hazırlanmakta ve pişirilmektedir.

Sardunya Catering ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 22000 Gıda Güvenliği, ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği, ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim sistemlerine sahip olup her yıl Türk Standartları Enstitüsü tarafından denetime tabi tutularak akredite edilmektedir. Yemek firması, Yemek Komitesi (çocuk beslenmesi uzmanı, iki Okul Aile Birliği temsilcisi, ilgili Müdür Yardımcıları, yemek firması temsilcileri) denetiminde, gelişme çağında olan çocuklarımızın gereksinimlerine uygun, sağlıklı ortamda kalorisi hesaplanmış yemekler sunmaktadır. Yemek firmamız okulumuzda bir gıda mühendisi de bulundurmaktadır.

Okulumuzda öğrencilerimize sabah beslenmesi, öğle yemeği ve ikindi beslenmesi olmak üzere üç öğün yemek verilmektedir. Sabah ve ikindi beslenmeleri ile öğle yemeği okul ücretine dahildir. Servise sunulan yemekler, okul bünyesinde bulunan mutfaklarımızda günlük olarak hazırlanmaktadır.  Menüler aylık olarak, uzmanlık alanı çocuk beslenmesi olan olan akademisyen önderliğinde, diyetisyenler tarafından öğrencilerin günlük kalori ihtiyacına göre hazırlanmaktadır. Aylık menülerin son şekli, Yemek Komitesi üyeleri tarafından ayda bir toplanarak belirlenmektedir. Yemekhane ve Okul Kantini kontrolleri Okul Doktoru ve Okul İş Güvenliği Uzmanı tarafından haberli/habersiz denetimler şeklinde yapılmaktadır.

Yemek zamanı eğitimin bir parçası olarak görülmektedir. Bu süreç içinde Okulöncesi ve İlkokulda öğrencilerimiz sınıf öğretmenleri ile kaliteli bir etkileşim içerisinde olurlar. Bununla birlikte bağımsızlık becerilerini geliştirmek üzere salata bardan seçimlerini kendileri yaparlar. Tüm Okul seviyelerinde aylık menülerimize web sayfamızda Hızlı Erişim bölümünden ulaşılabilmektedir.

Öğrencilerimizin beslenmesi ile ilgili şikayet ve önerilerin Yemek Komitesi resmi e-mail adresi (yemekkomitesi@hisarschool.k12.tr) üzerinden Okul İdaresine iletilmesini önemle hatırlatırız. 

 

Menü ve Öğün Hazırlık Süreçlerindeki Temel Prensiplerimiz

Menü ve öğünlerin hazırlanması ile ilgili temel prensiplerimiz aşağıda belirtilmiştir:

  1. Menüler aylık olarak, uzmanlık alanı çocuk beslenmesi olan Beslenme ve Diyet Uzmanı, diyetisyenler ve gıda mühendisleri  tarafından öğrencilerin günlük kalori ihtiyacına göre hazırlanmakta, Yemek Komitesinde değerlendirilerek son şeklini aldıktan sonra okul web sayfamızda yayınlanmaktadır.
  2. Yemek Komitesi; ilgili Okul Müdür Yardımcıları, Okul Doktoru, Okul İSİG Uzmanı, Okul Aile Birliği temsilcileri, ilgili okul yöneticileri ve görevlileri, ve Sardunya Catering firmasının temsilcilerinden oluşmaktadır. Düzenli olarak ayda bir toplanan Yemek Komitesine, Okul Öğrenci Birlikleri de dönemsel olarak davet edilir ve görüşleri alınır.
  3. Yemek üretiminde çalışan tüm personel Sardunya firması tarafından kalite sistemi dahilinde iç denetime tabi tutulmakta, bu kapsamda yasal olarak hijyen eğitimi verilmekte ve portör muayene açısından izlenmektedir.
  4. Yemekhane ve Okul Kantin kontrolleri, MEB ve Sağlık Bakanlığı mevzuatları da dikkate alınarak Okul Doktoru, Okul İş Güvenliği Uzmanı ile Yemek Komitesi tarafından haberli/habersiz denetimler şeklinde yapılmaktadır.
  5. Besin güvenliği açısından günlük üretilen ürünlerin her birinden 72 saat süre ile saklamak koşuluyla şahit numuneler alınmaktadır.
  6. Arıtma/filtreleme sistemi mevcut olup, içme ve kullanma suyu sistematik olarak mikrobiyolojik ve kimyasal analize gönderilmektedir.
  7. Öğün düzeni Okulöncesi, İlkokul ve Ortaokulda iki ara öğün (sabah ve ikindi) ve bir ana öğün (öğle) olmak üzere toplam üç öğünden oluşmaktadır.
  8. Öğle öğününde dört çeşit yemek, salata barda ise biri mutlaka zeytinyağlı yemek olmak üzere 6 çeşit ürün bulunmaktadır. Ayrıca her gün yoğurt veya ayran sunulmaktadır.
  9. Her sabah beslenmesinde Okulöncesi, İlkokul ve Ortaokulda 1 lt’lik tetra pak kutuda günlük süt verilmektedir. (Üretim ve temin güçlüğü yaşanan istisnai dönemlerde pastörize süt kullanılabilmektedir.)
  10. Ara öğünlerde, öğrencilere sunulan sağlıklı atıştırmalıkların hepsi hijyenik koşullarda ve Okul mutfağında üretilmektedir.
  11. Yemekler zeytinyağı ile pişirilmektedir; tereyağı sadece pilavlarda kullanılmaktadır. Yemeklerde margarin kullanılmamaktadır.
  12. Yemeklerde air-o-steam fırınlarda buharda pişirme yöntemi tercih edilmekte olup, kızartma yöntemi sadece çıtır kabak, kadınbudu köfte vb. besinlerin hazırlanmasında uygulanmaktadır. Kullanılan yağlar bir daha kullanılmamaktadır. Patates garnitürler fırında buhar yöntemi tercih edilerek hazırlanmaktadır.
  13. Menülerde tercih edilen tatlılar, sağlıklı olan sütlü tatlılardan oluşmaktadır. Tatlılar; okul mutfağında glikoz şurubu, fruktoz şurubu vb. katkılar kullanılmadan üretilmektedir.
  14. Her ayın ilk Çarşambası, o ay doğan öğrenciler için doğum günü pastası verilmektedir. Dönemsel olarak Dünya Mutfaklarından örnekler sunulmaktadır.
  15. Sebze ve meyveler mevsimine uygun olarak taze bir şekilde ve gününde halden temin edilmektedir.
  16. Etler karkas halinde firmanın et üretim tesisinden temin edilmektedir. Döner ve köfte hazırlık ve üretim süreçleri okul mutfağında gerçekleştirilmektedir. Yemeklerde et/tavuk bulyon kullanılmamaktadır.
  17. Bakliyat ve kuru gıdalar Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı tarafından verilen işletme kayıt belgesi, ISO 9001 ve ISO 22000 kalite belgelerine sahip olan firmalardan tedarik edilmektedir.
  18. Tüm öğünlerde İstanbul Halk Ekmek üretim tesislerinde el değmeden paketleme sistemi ile üretilen ekmekler servis edilmektedir. Ekmek çeşitleri 50 gr’lık tam buğday ekmeği ve 50 gr’lık sade ekmektir.
  19. Ürün tedarik zinciri iki aşamada gerçekleştirilmektedir. Firma merkez depoları mal kabulü; kalite kontrol heyeti, gıda mühendisi ve veteriner hekim tarafından uygun görüldükten sonra; Okul mutfak depoları mal kabulü ise kalite kontrol heyeti, 1 gıda mühendisi ve 3 diyetisyen tarafından uygun görüldükten sonra, ürünlerin depolara girişi sağlanarak kullanıma sunulmaktadır.
  20. Mutfak ve kantinlerin depo, üretim, sunum alanları ve servis ekipmanları günlük olarak temizlenir ve dezenfekte edilir.

 

Mufakta Kullanılan Ürün Markaları

Öğrencilerimize sunulan tüm öğünlerde aşağıda belirtilen ürün markaları kullanılmaktadır.

  • Süt ve süt ürünleri: Sütaş/Pınar/Sek
  • Zeytinyağ: Kırlangıç/Komili, tereyağ; Sütaş/Pınar
  • Kırmızı Et: Firma üretim tesislerinden temin edilmektedir.
  • Tavuk/Hindi : Banvit, Keskinoğlu 
  • Bakliyatlar: Öğüt; pirinç baldo, bulgur başbaşı, fasulye dermason, nohut koçbaşı cinsinde 
  • Makarnalar: Filiz
  • Salça: Tukaş
  • Un: Ova
  • Sebze ve Meyveler: Halden temin edilmektedir.
  • Ekmek: İstanbul Halk Ekmeği
Kampüste Güvenli Yaşam: İş Güvenliği, Afet ve Acil Durum Risk Yönetimi

6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu doğrultusunda bir İş Güvenliği Uzmanı ve bir İşyeri Hekiminin de üyesi olduğu İSİG kurulu ile birlikte mevzuata uygun uygulama ve denetimleri gerçekleştirmekte, gerekli iyileştirmeleri yapmaktadır. Sivil savunma, deprem, yangın, doğal afet vb. durumlara karşı hazırlıklı olmak amacıyla  önlem ve süreçlerimiz düzenli olarak güncellenmekte ve denetlenmektedir. Okulumuzda, kampüs sınırları içerisinde muhtemel tehlikelerin risk analizi dahilinde tespit edilip, gerekli önleyici tedbirlerin alınması, önlenemeyen durumlarda acil müdahale edilmesi yönünde hazırlıklar düzenli olarak yapılmaktadır. Hizmet aldığımız alt işverenler de bu plan dahilinde hareket etmektedirler. Acil durum planları, oluşabilecek her türlü olağanüstü durumda, öğrencinin, personelin ve ziyaretçilerin yaralanıp zarar görmesini, eğitim öğretim faaliyetlerinin kısmen veya tamamen durmasını, çevrenin olumsuz yönde etkilenmesini önlemek amacıyla hazırlanmıştır ve her yıl revize edilir. Kurum binalarının deprem dayanıklılık raporu, her okul binası için ayrı toplanma alanı, olası acil durumlarda kullanılmak üzere okul binaları dışında gerekli malzeme ve ekipmanların bulunduğu afete hazırlık deposu mevcuttur. Kurum binaları elementer sigorta poliçeleri ile teminat altındadır.  Her yıl planlı olarak gerçekleştirilen öğrenci, çalışan ve velilerimizi de kapsayan eğitim ve uygulamalarla güvenli yaşam bilinci pekiştirilmektedir.

Hisar Okulları Afet, Acil Durum, Risk ve Kriz Yönetimi Planlarını incelemek için lütfen tıklayınız.

Kampüs Teknik - İç Hizmetler

Okul kampüsü yaklaşık 24.000 m2 alana kurulmuştur. Okul binaları taban oturumu 11.400 m2, kapalı alan toplamı 30.675 m2’dir.  Elektrik, tesisat, marangoz, bahçe, bakım onarım işleri ile çay ocakları, danışma gibi iç hizmetler kadrolu kurum elemanları ve Bakanlık tarafından akredite edilmiş kurumlar tarafından sistematik kontroller ile yürütülür.

Temizlik

Okulumuzda 34 personel ile temizlik hizmeti vermekte olan tedarikçi firmanın ISO 9001-2015 / 14001-2015 / OHSAS 18001 /  TS 12524 sertifikaları mevcuttur. Temizlik hizmeti, uygun makine, ekipman ve nitelikli kimyasal malzemeler kullanılarak, hijyen riskleri belirlenerek gerçekleştirilir.

Ulaşım

Öğrencilerimizin okula toplu ulaşımında 51 öğrenci servisi ile hizmet vermekte olan tedarikçi firmanın OHSAS 18001-2007 / ISO 37001-2016 / 27001-2013 / 22301-2012 / 14001-2015 / 10002-2014 / 9001-2015 / TS 12257 sertifikaları mevcuttur. Servis araçlarının tamamında öğrencilerin yolculuk sırasında güvenlikleri için gerekli hatırlatmalar yapan hostesler bulunmaktadır. Tüm araçlarda öğrencilerimizin yolculuk sırasında güvenlikleri için kullanacakları emniyet kemeri ve telefon bulunmaktadır. Her servis aracının güzergahı, öğrencilerimizin  serviste geçirecekleri zamanı en aza indirecek şekilde planlanmaktadır.