Toplumsal Etki Merkezi
Toplumsal Etki Merkezi, Hisar Okulları ekosistemine sosyal sorumluluk ve gönüllülük bilincini güçlendirmeyi, dünyadaki ve ülkemizdeki sosyal sorunsallara duyarlılık geliştirmeyi, yürütülen çalışmalar arasında eşgüdüm sağlayarak, öğrenci, öğretmen, çalışan, veli, mezun ve okul çevresini, sosyal fayda sağlamak üzere, harekete geçirmeyi hedeflemektedir. THM geliştirdiği çalışma programlarıyla, okulun tüm paydaşlarını, toplum ve doğa odaklı düşünen, sürdürülebilir ekosisteme uyumlu, kapsayıcı pratikler geliştiren, etkin birer dünya yurttaşı olmaya teşvik edecektir.
Sosyal sorumluluk bilinci olan birey, parçası olduğu ekosistemin ihtiyaçlarının ve sorunlarının farkındadır ve çözüm üretmeye yönelik bireysel ve kolektif eylemlerde bulunur. Toplumsal Etki Merkezi, sosyal sorumluluk bilincinin öğrenme hedefleri ile toplumsal öğrenme (service learning) eğitim felsefesini benimseyerek, akademik programları sosyal sorumluluk çalışmaları ile zenginleştirir bütünleştirir, okulun tüm paydaşlarının soran, sorgulayan, eleştirel düşünen, üretken dünya vatandaşları olarak gelişmesine katkı sağlar.
Hisar Toplumsal Etki Merkezi yönergesine ulaşmak için tıklayınız.
Projelerimizden Örnekler
Hisar Okulları olarak, aktif vatandaş olmayı teşvik etmek üzere toplum hizmetleri ile ilgili farkındalık yaratan çalışmalar yapıyoruz. Toplumdaki sorunları ve eksiklikleri tespit eden ve çözüm getirmek üzere çalışan dünya vatandaşları yetiştirerek toplumumuza katkı sağlamayı hedeflemekteyiz. Bu felsefe doğrultusunda, tüm seviyelerden Hisar öğrencileri, toplum hizmeti projelerinde aktif olarak rol almaya devam etmektedir.
"Etkin Öğrenci, Etkin Yurttaş"
Etkin Öğrenci, Etkin Yurttaş Projesi, uluslararası eğitimi teşvik eden bir toplum hizmeti projesidir. Projeye katılan öğrencilerimiz, eleştirel düşünme becerileri, insan hakları, sanat, spor ve İngilizceye odaklanan etkinlikler dahilinde Türkiye’deki ve yurtdışındaki dezavantajlı bölgelerdeki okulları ziyaret ederek öğrencileri bu alanlarda desteklemektedir. Dokuz yıldır devam eden, on ayrı ilde toplam 1100 öğrenciye ulaştığımız, Etkin Öğrenci Etkin Yurttaş Projesi, yaz okulu programını;
2010 yılında Ağrı, 2011 yılında Gaziantep, 2012 yılında Sinop, 2013 yılında Samsun, 2014 yılında Kars, 2015 yılında Kosava, 2016 yılında Manisa, 2017 yılında Kırklareli, 2019 yılında Bursa ve İstanbulda gerçekleştirdik.
Programa her yıl 100 – 150 ortaokul arası öğrenci ve okulumuzdan da 75-85 arası öğrenci katılmaktadır.
2 haftadan oluşan Yaz Okulu Programımızın amaçları aşağıdaki gibidir;
➢ Eleştirel düşünme becerimizi geliştirmek, insan hakları konusunda farkındalığımızı arttırmak.
➢ Projenin gönüllü ekibini oluşturan tüm Lise öğrencileri ve katılımcı öğrenciler arasında kültürel bir etkileşim sağlamak.
➢ Devlet okullarında okuyan ve yaz okuluna katılma imkanı olmayan öğrencilerden bir grup öğrenciye yaz okulu imkanı sağlamak.
➢ Akran eğitimi programı olması yönüyle tüm öğrencilere bu deneyimi edinme fırsatı sağlamak.
➢ Gittiğimiz yerlerdeki kültür mozaiğinin öğrencilerimiz tarafından tanınması ve tanıtılmasını sağlamak;
Projeye katılan her birey gerek sunduğu katkıyla gerek edindiği deneyimle projenin katma değerini arttırmaktadır. Programımıza gönüllü olarak katılan öğrencilerimiz, 2 gün süren eleştirel düşünme, insan hakları ve çocuk hakları eğitimlerine katılmaktadır. Aldıkları eğitimin ardından, eleştirel düşünme, insan ve çocuk hakları, drama, İngilizce, beden eğitimi derslerinin sınıflarda yürütülmesi ve lojistik takım üyeliği görevlerini yerine getirmektedirler.
"Çocuğum, Haklarım Var"
2010 yılında başlayan “Çocuğum, Haklarım Var” projesi, Mardin ve İstanbul’daki Çocuk Esirgeme ve Yetiştirme Yurtları ve çevremizdeki Devlet Okullarında çocuk hakları konusunda farkındalık ve duyarlılık yaratmak üzere düzenlenen atölye çalışmalarıyla başladı.
Proje, ilerleyen yıllarda, insan ve çocuk hakkı olarak ekosistemin korunmasını hedef alan çalışmalara evrildi. Termik santral yapılmak istenen Sinop Gerze’de, altın arama faaliyeti yapılmak istenen Kaz Dağları’nda, hidroelektirk santrali yapılmak istenen Antalya’da, Artvin bakır işletmelerinde, Elbistan linyit işletmeleri ve termik santrallerinde, nükleer santral yapılmak istenen Mersin Akkuyu’da saha çalışmaları yaparak kayıt altına alan öğrencilerimiz bu kayıtlarla, çekim aşamasından, kurgu ve montaja kadar tüm süreçleri sürdürerek “Altında Ne Var” ve “Birgün Herkes Susar” isimli iki belgeseli tamamladılar.
Bu proje kapsamında 6 ilde saha çalışması yapıldı ve hepsiyle ilgili okulda farkındalık geliştirildi, 2 belgesel tamamlandı. Filmler, Boston Uluslararası Çocuk Filmleri Festivalinde ve Çanakkale Bianelinde gösterildi.
"Kardeşime Bir Hediye"
Ortaokul Öğrenci Birliği ve TEMER işbirliğinde, 7 yıldır “Kardeşime Bir Hediye” kampanyasını sürdürüyor. Bu kampanyada dezavantajlı bölgelerde bulunan okullarla işbirliği yaparak, seçilen okulların tüm öğrencilerine yeni yıl hediyesi gönderiyoruz. Bağlantı kurduğumuz okulun desteği ile öğrencilerin dileklerini alıyoruz, her çocuğu bir bot ve mont ekliyoruz ve kartlara yeni yıl ağacımıza asıyoruz. Ortaokul öğrencileri bu kartları alıp, kartı yazan çocuğun dileğini, bir montu bir de botu ekleyerek hediye paketini hazırlayıp okula getiriyor, son kontrolleri yapıp öğrencile ulaştırıyoruz.
"Eğitime Destek"
Her yıl Okulöncesi 4-5 yaş öğrencilerimiz desteğe ihtiyacı olan bir okulda eğitim-öğrenim gören akranları için eğitim materyali sağlamak amacıyla kukla sahnesi için kuklalar hazırlarken, Okulöncesi 5-6 yaş öğrencilerimiz ise resimli flaş kartlar, hafıza kartları ve sayı-nesne eşleştirme kartları hazırlamaktadırlar.
"Doğanın Genç Temsilcileri Derneği (DGT) ile Plastik Poşet Kullanımını Azaltma Projesi"
"Hisar’dan Kaçuv’a Destek"
Hisar Lisesi öğrencileri Kanserli Çocuklara Umut Vakfı ile özel bir projede bir araya gelerek kanserli çocuklar için yazılmış 4 kitabı hem İngilizce’den Türkçe’ye tercüme etmiş, hem de daha anlaşılır kılmak için yeniden tasarlamışlardır.