Bilişim Stratejileri Merkezi


Hisar Okulları Bilişim Stratejileri Merkezi, değişen şartlara ve ihtiyaçlara hızla adapte olabilen sürdürülebilir, yönetilebilir ve dinamik bir dijital alt yapı ve ekosistemin K12 bütünlüğünde yapılandırılması, dijital kültürün yayılması ve dönüşümün gerçekleşmesi hedefi ile çalışmalarını yürütmektedir.
Hisar Okulları, misyonu ve ilkeleri çerçevesinde, bilimsel yaklaşımlardan ödün vermeksizin her türlü değişime ve zorlu şartlara uyarlanabilecek, esnek ve iletişime dayalı bir yapıya imkan sağlayan yaklaşımlara öncelik vermiştir. Bu öncelikler, tüm akademik süreçlerin, üst düzey öğrenme deneyimlerini gerçekleştirmek amacı ile yüz yüze, çevrim içi, senkron ve asenkron öğrenme araç ve stratejilerinin bir bütün halinde planlanmasını ve kullanılmasını gerektirir.
Hisar Okulları Bilişim Stratejileri Merkezi (BSM), bilgi ve iletişim teknolojilerinin, eğitim sürecinin doğal bir parçası olarak öğrenme ortamlarını destekleyecek şekilde belirlenmesi, değişen şartlara ve ihtiyaçlara hızla adapte olabilen dinamik, sürdürülebilir ve yönetilebilir bir ekosistemin K12 bütünlüğünde yapılandırılması amacı ile çalışmalarını yürütmektedir.
Bilişim Stratejileri Merkezi çalışma yönergesine buradan ulaşabilirsiniz.
Bilişim Stratejileri Merkezi web sitesine buradan ulaşabilirsiniz.
Merkez Üyeleri
Merkez Üyeleri | |
Dilara Vardar | Koordinatör |
Banu Aldemir | Üye |
Başak Başman | Üye |
Gökçe B. Yılmaz Aslan | Üye |
Jose Luis Perez Cabello | Üye |
Merve Vural | Üye |
Mustafa Bozkurt | Üye |
Onur Akbudak | Üye |
Sedat Yalçın | Üye |
Sezin Fins | Üye |
Tuna Aktaş | Üye |
Tuğçe Özer | Üye |
Bilişim Stratejileri Politikası
Hisar Okulları Bilişim Stratejileri Politikası, eğitimin çok kanallı bir yaklaşım ile gerçekleştirilmesi ve teknolojinin eğitim ortamlarına entegrasyonu konusunda bakış açımızı yansıtan, ilgili süreçleri açıklayan ve öğretmen, öğrenci, velilerimizin rol ve sorumluluklarını tanımlayan bir dökümandır. Bu doküman, dijital dönüşüm sürecinin takip edilebilir, yönetilebilir ve sürdürülebilir olması açısından referans noktası olarak düzenli olarak geliştirilmekte ve güncellenmektedir.
Son Güncelleme: Haziran 2024 V8.0
Bilişim Stratejileri Politikası
Hisar Okulları Bilişim Stratejileri Politikası aşağıdaki alt başlıkları kapsamaktadır.
- Sürdürülebilirlik ve Standartlar
- Dijital Vatandaşlık, Etik ve Farkındalık
- 1:1 iPad & BYOD Programları
- Kitlesel Açık Çevrim İçi Dersler (MOOC)
- Bilişim Alt Yapısı
- Yapay Zeka Eğitim Politikası
- Rol ve Sorumluluklar
- Teknoloji Yol Haritası
- Teknik Destek
- Açık Kaynak Yaklaşımı
Yapay Zekâ Eğitim Politikası
Hisar Okulları Yapay Zekâ Eğitim Politikası, Bilişim Stratejileri Merkezi (BSM) tarafından hazırlanmış ve okulun genel stratejileri doğrultusunda geliştirilmiştir. Politikanın temelleri, 2023 yılında düzenlenen Yapay Zekâ Eğitim Politikaları Çalıştayı’nda atılmıştır. Bu çalıştay, alanında uzman akademisyenler, teknoloji liderleri ve Hisar Okulları’nın eğitimcilerini bir araya getiren önemli bir platform olmuştur.
2024 yılında gerçekleştirilen ikinci Yapay Zekâ Eğitim Politikaları Değerlendirme Çalıştayı, mevcut politikanın gözden geçirilmesi, güncellenmesi ve stratejik önerilerle daha kapsamlı hale getirilmesi açısından kritik bir adım olmuştur. Bu süreçte hayata geçirilen Hisar Okulları Yapay Zekâ Danışma Kurulu, yapay zekânın etik, yenilikçi ve sorumlu bir şekilde eğitim süreçlerine entegrasyonunda farklı bakış açılarını bir araya getiren önemli bir yapı olarak konumlanmıştır.
Bu politika belgesi, yapay zekâ teknolojilerinin eğitim ortamlarına etik, yenilikçi ve sorumlu bir şekilde entegrasyonunu sağlamak adına net bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin yapay zekâ destekli araçları bilinçli ve etkili bir şekilde kullanmasını sağlamak için rehberlik etmektedir.
Hisar Okulları topluluğunun tüm paydaşları, yapay zekâ teknolojilerini etik, bilinçli ve sorumlu bir şekilde kullanmaktan, eğitim ve yönetim süreçlerini geliştirmekten, profesyonel öğrenmeyi desteklemekten ve topluluk katılımını güçlendirmekten sorumludur. Okul topluluğu, veri gizliliği, güvenlik politikaları ve kurumsal standartlara uygun bir şekilde yapay zekâ teknolojilerinin kullanımını destekleyerek, bilinçli ve sorumlu bir yapay zekâ kültürünün gelişimine katkıda bulunur.
Yapay Zekâ Danışma Kurulu
Hisar Okulları olarak, yapay zekâ teknolojilerinin eğitimde etik, sorumlu ve yenilikçi bir şekilde entegrasyonunu sağlamak ve bu alanda stratejik rehberlik sunmak amacıyla 2024-2025 akademik yılı itibarıyla Hisar Okulları Yapay Zekâ Danışma Kurulu’nu kurduğumuzu duyurmaktan mutluluk duyuyoruz. Hisar Okulları Bilişim Stratejileri Merkezi (BSM) liderliğinde oluşturulan bu kurul, eğitim süreçlerinde yapay zekâ teknolojilerinin en iyi şekilde kullanılmasını desteklemek amacıyla faaliyete geçmiştir. BSM, dijital dönüşüm süreçlerini bütüncül bir yaklaşımla yöneterek, değişen şartlara hızla uyum sağlayabilen bir eğitim ekosistemi kurmayı hedeflemektedir ve Hisar Okulları Yapay Zekâ Danışma Kurulu da bu vizyonun önemli bir parçasıdır.
Danışma Kurulumuzun amacı; yapay zekâ teknolojilerinin eğitimde etik, sorumlu ve sürdürülebilir bir şekilde kullanımını sağlamak, kolektif akıl ile yenilikçi yaklaşımlar geliştirmek ve Hisar Okulları’nın yapay zekâ vizyonunu daha da derinleştirmektir.
Bu doğrultuda, kurul üyelerimiz yıl içinde çevrim içi veya hibrit toplantılarda bir araya gelerek eğitimde yapay zekâ politika ve stratejileri, yeni yaklaşımlar ve gelişmeler üzerine görüş alışverişinde bulunacaktır.
Hisar Okulları Yapay Zekâ Danışma Kurulu, alanında saygın ve yetkin akademisyenler ile uzmanlardan oluşmaktadır.
- Atakan Özkaya > Kurucu, Madlen; Çocuklara destek için Yapay Zeka geliştiricisi
- Aysu Dericioğlu Egemen > Yapay Zeka Politikası ve Etik Araştırmacısı; Stratejist, Patent & Marka Vekili; Yazar; Öğr. Üyesi, Özyeğin ve Bilgi Üniversitesi Tasarım Bölümleri (Alanlar: Fikri Mülkiyet, Yapay Zeka, Strateji, Tasarım, Etik ve Politika. BBA, MSc)
- Bager Akbay > Ekstropi Kurucu Ortağı; Yarı Zamanlı Öğr. Üyesi, Ernst Busch Academy Berlin ve Marmara Üniversitesi; Başka Bir Okul Mümkün ve Amber Platform Yönetim Kurulu Üyesi
- Bahadır Yıldız > Hisar Okulları
- Prof. Dr. Cem Say > Bilgisayar Bölümü Öğr. Üyesi, Boğaziçi Üniversitesi
- Prof. Dr. Feza Orhan > Öğretim Görevlisi, Bahçeşehir Üniversitesi BÖTE
- Dr. Işıl Boy Ergül > TeacherX, ETZ (Eğitim Teknolojileri Zirvesi), CertifiX Kurucusu
- Prof. Dr. Mutlu Çukurova > Öğrenme ve Yapay Zeka Bölümü Öğr. Üyesi, University College London
- Onur Koç > Güneydoğu Avrupa Bölgesel Teknoloji Direktörü, Mühendis ve Yazar; Teknolojiyle insanlara ve organizasyonlara daha iyi bir dünya yaratma konusunda tutkulu!
- Dr. Osman Gazi Güçlütürk > Öğr. Üyesi, Galatasaray Üniversitesi; Oxford Üniversitesi Mezunu; Yale Hukuk ISP Üyesi; OECD Yapay Zeka Uzmanı; Holistic AI’de Hukuk ve Düzenleyici Lider
- Selçuk Doğan > Müfredat ve Öğretim Bölümü Öğr. Üyesi, Georgia Southern University
Hisar Okulları Bilişim Stratejileri Merkezi (BSM) öncülüğünde kurulan Yapay Zekâ Danışma Kurulu’nun katkılarıyla, eğitimde yapay zekâ uygulamalarının en iyi şekilde entegre edilmesini, öğrencilere ve öğretmenlere yenilikçi çözümler sunarak eğitimde insan odaklı bir dönüşüm sağlamayı hedefliyoruz.
Bu değerli kurul üyelerimize katkılarından dolayı teşekkür eder, iş birliğimizin Hisar Okulları topluluğu için ilham verici projelere dönüşmesini dileriz.
Sürdürülebilirlik ve Standartlar
BSM, uluslararası eğitim teknolojileri politika ve standartları dikkate alan bir yaklaşımla International Society for Technology in Education (ISTE) tarafından belirlenen standartlar doğrultusunda çalışmalarını yürütmektedir.
Bu kapsamda öğrenci ve öğretmenlerimizin rolleri aşağıdaki gibi tanımlanmıştır.
ÖĞRETMENLER İÇİN ISTE STANDARTLARI | ÖĞRENCİLER İÇİN ISTE STANDARTLARI |
Öğrenen | Güçlü Öğrenen |
Lider | Dijital Vatandaş |
Dijital Vatandaş | Bilgiyi Yapılandıran |
İşbirlikçi | Yenilikçi Tasarımcı |
Tasarımcı | Bilişimsel Düşünen |
Kolaylaştırıcı | Yaratıcı İletişimci |
Analist | Global İşbirlikçi |
ÖĞRETMENLER İÇİN ISTE STANDARTLARI | |
Güçlü Profesyonel |
Öğrenen Eğitimciler, öğrencilerin öğrenmelerini sağlamak amacı ile teknolojiyi kullanır ve bu konuda kendilerini sürekli geliştirirler. |
Lider Eğitimciler, öğrencilerin etkin ve başarılı olmalarını sağlamak, öğrenme ve öğretmeyi iyileştirmek için liderlik fırsatlarını araştırır ve kullanırlar. |
|
Dijital Vatandaş Eğitimciler, öğrencilerin dijital dünyaya olumlu yönde katkı sağlamalarını, dijital etik ve sorumluluk sahibi olmalarını teşvik ederler. |
|
Öğrenme Katalizörü |
İşbirlikçi Eğitimciler, keşfetmek, kaynakları ve fikirleri paylaşmak, problemlere birlikte çözüm üretmek amacıyla hem meslektaşları hem de öğrencileri ile iş birliği halinde çalışırlar. |
Tasarımcı Eğitimciler, öğrenci farklılıklarını dikkate alan, özgün, esnek ve öğreneni merkeze alan öğrenme etkinlikleri ve ortamları tasarlarlar. |
|
Kolaylaştırıcı Eğitimciler, öğrencilerin ISTE standartları ile belirlenen öğrenci standartlarına ulaşmalarını sağlamak için öğrenme ortamlarını teknoloji ile desteklerle |
|
Analist Eğitimciler, öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşmalarını sağlama konusunda onlardan gelen verileri dikkate alır, anlar ve kullanırlar. |
* ISTE Standards for Educators | ISTE.” https://www.iste.org/standards/for-educators. Accessed 16 Jun. 2020.
** Standards for Educators | ISTE.” https://www.iste.org/standards/iste-standards-for-students. Accessed 16 Jun. 2021.
1:1 iPad & BYOD Programları
2011 yılından bu yana ortaokul ve lisede, 2021 yılından bu yana da ilkokulda uygulanan 1:1 iPad & BYOD: Kendi Cihazını Getir programları eğitim sürecini doğrudan desteklemektedir. Hedefimiz doğru teknolojileri teknolojileri kullanarak akademik programımızın tüm platformlarda etkin bir şekilde uygulanabilmesini sağlamaktır.
Okulumuzun bilişim stratejileri konusunda planlamalarını, öğrencilerimizin hazır bulunuşluk düzeylerini, velilerimizden aldığımız geri bildirimleri dikkate aldığımızda öğrencilerimizin kullanacakları cihazlar MacBook / iPad olarak belirlenmiş ve tavsiye edilmiştir.
2011 – 2012 eğitim yılından bu yana;
- Ortaokulda öğrencilerimiz kendi iPad’lerini okula getirir ve eğitim ortamlarında kullanırlar.
- Lisede, BYOD Programı her öğrencinin kendi bilgisayarını okula getirmesine ve eğitim ortamlarında kullanmasına olanak sağlar.
2021 – 2022 akademik yılından itibaren ise ortaokul ve lisede yürütülen 1:1 iPad ve BYOD Programlarına ek olarak;
- Okulöncesi öğrencilerimiz, sınıflarında bulunan iPad’leri eğitim ortamlarında kullanırlar.
- İlkokul 1., 2. ve 3. sınıflarda öğrencilerimiz, okulun gezici iPad laboratuvarını eğitim ortamlarında kullanırlar.
- İlkokul 4. sınıflarda öğrencilerimiz kendi iPad’lerini okula getirir ve eğitim ortamlarında kullanırlar.
Kitlesel Açık Çevrim İçi Dersler (MOOC)
Kitlesel Açık Çevrim İçi Dersler (MOOC), tipik olarak önceden kaydedilmiş video derslerden, okumalardan, değerlendirmelerden ve tartışma forumlarından oluşur. Bu dersler;
Kitlesel (Massive), kayıtlar sınırsızdır ve büyük kitlelere ulaşabilir.
Açık (Open), herkes kaydolabilir, bir kabul süreci yoktur.
Çevrim İçi (Online), internet üzerinden gerçekleşir.
Ders (Course), kazanımları, süresi ve hedefleri belirlenmiş içeriklerden oluşur.
Hisar Okulları’nda akademik sürecin bir parçası olarak, öğrenenlerin kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu aldıkları, esnek ve genişletilmiş öğrenme fırsatlarını teşvik etmek amacı ile çevrim içi öğrenme modellerinden yararlanılmaktadır.
MOOC platformları okul toplumu için aşağıda belirtilen hedefler doğrultusunda kullanılır.
❏Öğrenenlerin, yaşam boyu öğrenme becerilerinin gelişmesini sağlamak
❏Öğrenenlerin, kendi öğrenme sorumluluklarını almalarını sağlamak
❏Zaman ve mekandan bağımsız esnek öğrenme fırsatları sunmak
❏Alternatif öğrenme fırsatları sağlamak
❏Dijitalleşen dünyaya uyum sağlamak
❏Kültürel, uluslararası ve disiplinler arası bakış açıları kazandırmak
❏Öğrencilerimizi, üniversite ve gelecek yaşantılarına hazırlamak
❏Öğretmen ve çalışanlarımızın profesyonel gelişimlerine katkı sağlamak
Hisar Okulları belirtilen süreç doğrultusunda 2022 yılından bu yana Coursera ile işbirliğini yürütmektedir. Konu ile ilgili genel bilgiler Hisar Lisesi & Coursera sunumunda belirtilmiştir, incelemenizi öneririz.
Bilişim Alt Yapısı
Okulumuzun bilişim altyapısı okulda ve okul dışında gerçekleşen öğrenme aktivitelerini destekleyecek, doğru kaynaklara uygun araçlar ile hızlı bir şekilde ulaşılmasını sağlayacak ve öğrenmenin zamandan ve mekandan bağımsız bir şekilde devam etmesine olanak verecek şekilde yapılandırılmıştır.
Hisar Okulları 1 GB simetrik internet bağlantısı, 2 adet 300 MB simetrik yedek hatları ve Cisco ağ alt yapısı ile kullanıcılarının, Apple, Google, Microsoft, Cisco ürünlerinden oluşan Google Workspace, MS Teams, Cisco WebEx gibi öğrenme ve içerik yönetim, erişilebilir bulut ve video konferans sistemlerini kullanmasına olanak sağlar. Yüz yüze ve çevrim içi/senkron ve asenkron çalışmaları destekleyecek şekilde kullanılan, sınıf seviyelerinin ve branşların ihtiyaçlarına göre farklılık gösteren dijital araç ve platformlar teknik alt yapımıza ve eğitim sistemimize entegre edilmiştir.
Teknik Alt Yapı
TEKNİK ALT YAPI: 2023 – 2024 |
|
Erişilebilir Bulut Sistemler |
Öğrencilerin ve öğretmenlerin dosya ve e-posta erişimi için Google Workspace hizmetleri kullanılmaktadır. Her öğrenci ve öğretmenin sınırsız e-posta ve dosya alanı vardır. Öğrenciler ve öğretmenler Google Workspace platformunu kullanarak kolaylıkla iletişim kurar, kaynaklara ulaşır, ödev ve proje teslimi yaparlar. Öğrenciler ve öğretmenler Google Workspace platformunu kullanarak kolaylıkla iletişim kurar, kaynaklara ulaşır, ödev ve proje teslimi yaparlar |
LMS: Öğrenme Yönetim Sistemleri |
Öğrenme Yönetim Sistemleri (LMS: Learning Management System) öğretmenlere içerik oluşturmak, içeriği öğrenciye sunmak, öğrenci katılımını takip etmek ve öğrenci performansını değerlendirmek için çevrimiçi (online) bir sistem sunar. Hisar Okulları, içerik yönetim sistemi olarak, okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve lise seviyesinde Google Workspace: Google Classroom kullanır. ve böylece ders materyalleri ve içerikleri öğrenciler ile düzenli olarak paylaşılır. |
MacBook Bilgisayarlar |
Hisar Okulları’nda tüm öğretmenler için, 5 yılda bir yenisi ile değiştirilen MacBook bilgisayarlar kullanılmaktadır. Hisar Okulları’nda tüm öğretmenler tarafından MacBook bilgisayarlar kullanılmaktadır. |
Video Konferans Sistemleri |
Video konferans yöntemi, öğrencilerle bağlantıda olmak ve her durumda akademik sürece devam etmek için güçlü ve etkili bir araçtır. Hisar Okulları K12 düzeyinde uzaktan eğitim sürecinde çevrim içi (online) dersler ve toplantılar için Google Workspace : Google Meet kullanır. |
Akıllı Tahta Sistemleri |
Tüm sınıflarda Promethean Titanium ActiveBoard 75″ veya 86″ Dokunmatik tahta sistemleri ve sınıflardan yayın yapılmasına olanak sağlayan kamera +ses sistemleri mevcuttur. |
İletişim Kanalları
Dijital İletişim kanallarımız, aşağıdaki tabloda paylaşılmıştır.
İletişim Kanalı |
Hedef Kitle |
Açıklama |
---|---|---|
E-posta (ad.soyad @hisarschool.k12.tr) |
Akademik Kadro Öğrenci Veli |
Temel iletişim aracı olarak kullanılır, okul e-posta hesabının düzenli olarak kontrol edilmesi gerekir. |
Google Workspace |
Akademik Kadro Öğrenci |
GMail, Google Classroom, Google Calendar, Google Meet, Docs, Slides, Sheets, Form, Jamboard uygulamaları öğretmenler ve öğrenciler tarafından sıklıkla kullanılır. |
İçerik Yönetim Sistemi |
Akademik Kadro Öğrenci |
Google Classroom üzerinden ders materyalleri ve içerikler düzenli olarak paylaşılır. |
Video Konferans Sistemi |
Akademik Kadro Öğrenci |
Çevrim içi dersler, görüşmeler ve toplantılar Google Meet aracılığı ile yapılır. |
HisarNet Öğretmen Portalı |
Akademik Kadro |
Hisar Okulları Öğretmen Bilgi Sistemi |
HisarNet Öğrenci Portalı |
Öğrenci |
Hisar Okulları Öğrenci Bilgi Sistemi |
HisarNet Veli Portalı |
Veli |
Hisar Okulları Veli Bilgi Sistemi |
Destek Web Sitesi |
Genel Erişim |
Teknolojinin eğitim ortamlarına entegrasyonu konusunda güncel bilgiler, eğitim videoları ve dokümanları paylaşılır. |
Hisar Okulları Web Sitesi |
Genel Erişim |
Yazılım Politikası
Akademik süreçlerin efektif bir şekilde yürütülmesini sağlamak, uluslararası standartlar doğrultusunda güvenilir ve sürdürülebilir bir dijital ekosistem gerektirir. Bu kapsamda teknik alt yapıya dahil edilecek yazılımların aşağıdaki kriterleri sağlaması önemlidir.
- Yazılımın ISTE / Common Sense Standartları’na uyumu
- Yazılımın KVKK sürecine uyumu
- Yazılımın okulun teknik altyapısı ve sistemlerine uyumu
- Dijital Sürdürülebilirlik
- Yazılımın kullanım hedeflerinin belirlenmesi,
- Yazılımın eğitim kurumları için uyguladığı lisans politikası
- Kullanılan yazılımların K12 seviyesinde devamlılığının sağlanması
- Benzer amaca yönelik yazılımların ortaklaşması.
BSM tarafından, her akademik yılın sonunda bir sonraki akademik yıl için, yukarıdaki kriterleri dikkate alacak şekilde Teknoloji Yol Haritası çalışması yürütülür. Uluslararası kurumlar ISTE ve Common Sense tarafından yayınlanan uygulamalar öncelikli olarak değerlendirilir ve aşağıdaki kategoriler doğrultusunda bir dağılım yapılır.
- Operasyonel
- Öğretim
- İçerik
- Üretkenlik
- Değerlendirme
Rol ve Sorumluluklar
Akademik Kadronun Rol ve Sorumlulukları
Hisar Okulları akademik kadrosu için teknoloji kullanımı konusunda yetkinlik, standart ve yönlendirmeleri kapsayan Akademik Kadro için Teknoloji Standartlarının takip edilmesi önemlidir.
Akademik Kadro Teknoloji Standartları
Hisar Okulları akademik kadrosu teknoloji entegrasyonu konusunda rol ve sorumlulukları aşağıdaki dosyada belirtilmiştir.
Akademik Kadro Rol ve Sorumlulukları
Öğrencilerin Rol ve Sorumlulukları
Uluslararası Eğitim Teknolojileri Topluluğu / International Society for Technology in Education (ISTE) öğrencilerin farklı rollerini aşağıdaki gibi tanımlamıştır.
Güçlü Öğrenen: Öğrenciler bilimin ışığı doğrultusunda teknolojiden yararlanarak hedeflerini seçerken o hedefleri başarırken ve örneklerken süreçte etkin bir rol oynarlar.
Dijital Vatandaş: Öğrenciler iletişim içindeki dijital dünyada yaşamanın, öğrenmenin ve çalışmanın haklarını, yükümlülüklerini ve olanaklarını bilirler ve güvenli, yasal ve etik biçimde davranırlar ve bu tür davranışa örnek olurlar.
Bilgiyi Yapılandıran: Öğrenciler birçok kaynağı dijital araçlarla eleştirel bir şekilde araştırarak bilgiyi yapılandırır, yaratıcı ürünler ortaya koyar, kendileri ve başkaları için anlamlı öğrenme deneyimleri oluştururlar.
Yenilikçi Tasarımcı: Öğrenciler yeni, yararlı veya yaratıcı çözümler bularak sorunları belirlemek ve çözmek için çeşitli teknolojileri kullanırlar.
Bilişimsel Düşünen: Öğrenciler teknoloji yöntemlerinin çözüm geliştirme ve çözümleri test etme gücünden yararlanarak sorunları anlayacak ve çözecek stratejiler geliştirirler ve kullanırlar.
Yaratıcı İletişimci: Öğrenciler kendi amaçlarına uygun platformları, araçları, formatları ve dijital medyayı kullanarak anlaşılır biçimde iletişim kurarlar ve kendilerini yaratıcı biçimde ifade ederler.
Global İşbirlikçi: Öğrenciler başkalarıyla işbirliği yaparak, yerel veya global takım çalışmalarına verimli katılarak, dijital araçları bakış açılarını genişletmek ve öğrenimlerini zenginleştirmek amacıyla kullanırlar.
Bu standartlar kapsamında, öğrencilerden kendi öğrenme sorumluluklarını almaları ve bu doğrultuda belirtilen rol ve sorumluluklara uygun davranmaları beklenir.
Öğrencilerin Rol ve Sorumlulukları
Velilerin Rol ve Sorumlulukları
Velilerin Rol ve Sorumlulukları Eğitim öğrenim sürecinin önemli bir paydaşı olarak velilerimizin göstermiş oldukları işbirliği, destek ve geri bildirimlerin önemini bir kez daha hatırlatmak istiyoruz.
Velilerin Rol ve Sorumlulukları
İdari Kadronun Rol ve Sorumlulukları
Hisar Okulları idari kadrosu için teknoloji kullanımı konusunda yetkinlik, standart ve yönlendirmeleri kapsayan İdari Kadro için Teknoloji Standartlarının takip edilmesi önemlidir.
İdari Kadro Teknoloji Standartları
Hisar Okulları idari kadrosu için teknoloji kullanımı konusunda rol ve sorumlulukları aşağıdaki dosyada belirtilmiştir.
“Açık Kaynak” Anlayışı
Hisar Okullarında Bilişim Stratejileri Merkezi’nin kurulmasıyla birlikte, okul bünyesindeki tüm dijital dönüşüm çalışmaları uluslararası standartlara uygun, bütünleşik bir yapı içinde yürütülmektedir.
Bu çalışmalar sonucunda oluşturulan raporlar, belgeler, politikalar ve yol haritaları, yalnızca okul topluluğu için değil, tüm eğitim kurumları, öğretmenler, öğrenciler ve veliler için erişime açık şekilde paylaşılmaktadır.
Bu kaynaklara BSM Web Sitesi aracılığıyla ulaşabilirsiniz.
BSM Bültenler
BSM Bültenler, dijital dönüşüm kapsamında birbirimizi desteklemek ve bu bağlamda okul toplumunun iletişim ve iş birliği halinde olmasını sağlamak amacı ile aylık olarak yayınlanmaktadır. Dijital dönüşüm kapsamında pek çok farklı başlığa değinilen, ulusal ve uluslararası rapor ve araştırmaların ışığında farklı görüş ve önerilere yer verilen BSM Bültenler, öğretmenlerimizin ve çalışma arkadaşlarımızın yazılarını içerdiği kadar farklı okullardan değerli eğitimcilerin deneyimlerini ve alanında öncü akademisyenlerin görüşlerini de içermektedir.
Bültenlerimiz, öncelikle tüm akademik kadromuz, velilerimiz, mezunlarımız, yönetim kurulumuz ve mütevelli heyetimizle paylaşılmakta ve sonrasında açık kaynak yaklaşımı ile tüm eğitimcilerin erişimine açık olacak şekilde destek.hisarschool.k12.tr ve okul web sitesinde yayınlanmaktadır.
Haziran 2023 / Mart 2023 / Şubat 2023 / Ocak 2023 / Aralık 2022 / Kasım 2022 / Mayıs 2022 / Nisan 2022 / Mart 2022 / Şubat 2022 / Ocak 2022 / Aralık 2021 / Kasım 2021

HyFlex: Hibrit ve Esnek Eğitim
Değişen koşullara uyum sağlayan ve esnek bir yapıya imkan veren HyFlex, modeller ve senaryolar (yüz yüze, uzaktan, hibrit) arasında geçişler yaşanabilen dinamik bir süreci ifade etmekte olup, hibrit ve esnek kelimelerinin birleşiminden oluşmaktadır.
Devamı için…

Yapay Zekâ ve Eğitim
Eğitimciler olarak etik ilkeleri, yapay zekânın eğitimdeki rolü hakkındaki çalışmaların ana odağı haline getirerek, eğitimde yapay zekâ bağlamında etkili çözüm ve önerilerin geliştirilmesinin yolunu açabiliriz. Bu amaçla, eğitim…
Devamı için…

Dijital Vatandaşlık, Etik ve Farkındalık
Hisar Okulları olarak dijital vatandaşlık konusunda yapmış olduğumuz çalışmalar 2016 yılından bu yana tüm dünyada bu alandaki en önemli kuruluş olan Common Sense Education tarafından düzenli olarak akredite edilmektedir.