Hisar Ravens Robotik takımı, yarıyıl tatilinde 100’e yakın devlet okulu öğrencisini LEGO® robotik ve kodlama ile tanıştırdıktan sonra şimdi de kendi okullarındaki 6. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri derslerinde hareket konusunu LEGO® Robotik ile öğrenmesi için kolları sıvadı. 6. sınıflarda 5 şube 4 ayrı görevi kodlayarak, Hisar’ın 20. yılında 20 kez kodlama yaptılar!
Ortaokul öğrencilerinden oluşan Hisar Ravens Jr., lise öğrencilerinden kodlama dersi aldıktan sonra, kendi sınıflarına dönerek bilgilerini arkadaşları ile paylaşıp, robotlarının çeşitli görevleri yerine getirmesini sağladılar. “Exploring Motion with Robotics Design” isimli çalışmada, 6. sınıf Fen Bilimleri derslerinde “Kuvvet ve Hareket” ünitesini işlerken, öğrenciler 4 grup halinde (design group/tasarım, data group/veri, analysis group/analiz, coding group/kodlama) çalıştılar. Tasarım grubu; tasarımı sorunlu olarak gelen bir robot üzerindeki sorunu tespit edip çözerek, sabit süratli gidebilmesi için ideal tasarımı oluştururken, Hisar Ravens Jr. öğrencileri kodlama grubuna EV3 ile LEGO® Robotik kodlama öğretip, robotun istenilen 4 görevi yerine getirebilecek kodları yazmasını sağladılar. Veri grubundaki öğrenciler ise, istenilen görevleri yerine getiren robotun hareketini yakından gözlemleyerek, yol, zaman, sürat ile ilgili verileri toplayıp, veri tablosunu oluşturdular. Grafik grubu ise veri grubundan aldıkları verileri analiz ederek robotun hareketine ait sürat – zaman ve yol – zaman grafiklerini çizdiler.
Bu aktivite ile öğrenciler, aktif öğrenme ortamı içerisinde birbirlerinin yaptığı çalışmaların sonuçlarını sentezleyerek, sabit süratle giden bir araca ait hareketi farklı boyutları ile keşfettiler. Bu çalışmada emeği geçen lise robotik takımı Hisar Ravens’a ve Hisar Ravens Jr.’dan Alp A., Demir A., Selin E., Asil A., Lara K., Zeynep U., Berkan A., Alp G., Defne E. ve Duru S.’ye teşekkür ediyoruz.